loading...
دختر خوشگل
تارا بازدید : 330 شنبه 04 آبان 1392 نظرات (0)

با دیدن تابلو و فلشی که سمت راست و سبزوار را نشان میدهد!

به یاد تاریخ ایران در دوره ی مغولان می اُفتم!

نوشته های جلال و بافت فعلی روستای باشتین!

و روستای باشتین!

که سربازان ایلخانی مغول را از دم شمشیرهای خود گذراندند و شعار دادند:

"سر به دار می دهیم ولی تن به ذلّت نمی دهیم!"

و اشکی غم انگیز بود که در چشمانم حلقه می زند!

عجب روزگار غریبی است این "روزگار ایرانی!"

{باشتین، روستایی است از توابع بخش داورزن در شهرستان سبزوار و در استان خراسان رضوی.

این روستا در دهستان باشتین قرار دارد و بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۵ جمعیت آن ۹۵۳ نفر(۲۸۱ خانوار) بوده ‌است.

نام روستای باشتین یادآور قیام سربداران است.

باشتین نقطه ی آغاز قیام سربداران بود و نخستین حاکم سلسله ی سربداران،عبدالرزاق باشتینی نام داشت.

پس از یکصد و بیست سال استیلای قوم تاتار و مغول بر ایران و بسیاری از مناطق آسیا، قیامی مردمی در باشتین و سبزوار خراسان علیه ظلم و تعدّی حاکمان مغول و عاملان آنان به وقوع پیوست.

این نهضت که به قیام سربداران شهرت یافته ‌است، از لحاظ وسعت، بزرگترین و از نظر تاریخی مهم ترین جنبش آزادی بخش خاورمیانه در قرن هشتم هجری قمری می باشد.

تلاش پیگیر رهبران آزاده ی این قیام، منجر به تشکیل حکومت مستقل ملی و شیعه مذهب ایرانی در خراسان شد.

مهم ترین ویژگی‌ های این حکومت(سربداران) عبارت بودند از:

1-تنفر و انزجار از عنصر مغولی.

2-تثبیت ایدئولوژی تشیّع امامی.

نخستین حاکم سلسله ی سربداران یعنی "عبدالرزاق باشتینی" به مدت دو سال و چهار ماه حکومت کرد.

پس از وی برادرش "وجیه الدین امیر مسعود" به حکومت رسید.

"پهلوان عبدالرزاق باشتینی"

سه شنبه 12 شعبان 736 ه.ق. گروهی پنج نفره از ماموران مغولی که از سوی حاکم مغولِ سبزوار برای گردآوری مالیات از دهی به دهِ دیگر می رفتند، به قریه ای به نام باشتین رسیدند که در نزدیکی سبزوار قرار داشت. 
سردسته ی این گروه، برادرزاده ی علاء الدین محمد هندو وزیر حاکم مغول بود و هرچند خود تباری ایرانی داشت، اما مانند عمویش در خدمت مغولان بود و در ستم های ایشان همدست.
به دلیل این رابطه ی خونی، همگان از او حساب می ‌بردند و او نیز به همراه سربازان مغولی که در خدمتش بودند، هیچ از زیاده خواهی و ستم به روستاییانی که می بایست به او مالیات بدهند، کوتاهی نمی کرد.
از بختِ بد او، رسیدنش به باشتین، با زمانی مصادف بود که یکی از پهلوانان بزرگ سبزوار "امیر عبدالرزاق نامی" که در کمانگیری شهرت داشت، به زادگاهش برگشته بود و نزد پدرش -پهلوان خواجه عبدالله باشتینی- و برادرانش به سر می برد.
این خانواده از طرف پدری سید حسینی بودند و از این رو شیعه محسوب می شدند و از طرف مادری از نسل برمکیان یعنی حاکمان باستانی ناحیه بلخ بودند و از این رو غیرت ملّی نیز داشتند.

پدر و برادران امیر عبدالرّزاق همگی پهلوان بودند و در ورزش های باستانی و رزم آوری در شهرشان اسم و رسمی داشتند. 
مأموران مالیاتی بی خبر از همه جا به باشتین وارد شدند و در خانه ی دو برادر به نام های حسن و حسین حمزه نزول اجلال کردند که از دوستان این خانواده بودند و خود در میان جوانمردان شهر شاخص بودند.
بعد چنان که رسم آن دوران بود، خود را مهمان کردند و دو برادر به ناچار گوسفندی کشتند و برایشان بزمی فراهم کردند.

مغولان به زودی درخواست شراب هم کردند و وقاحت را به جايي رساندند كه به فرزندان میزبانشان تعرض کردند.

دو برادر طاقت این توهین را نیاوردند و هر 5 سرباز را کشتند و از خانه بیرون آمدند و مردم را به شورش فرا خواندند.

مردم در ابتدای کار می‌ترسیدند، اما وقتی امیر عبدالرزاق و برادرانش نیز به ایشان پیوستند، با اقبالی عمومی روبه رو شدند. 
وقتی یکی از اهالی محل آنها را از شورش بر حذر داشت و گفت که شورشیان را دار می زنند، یکی از برادران حمزه گفت: "ما از همین حالا سربدار هستیم."

به این ترتیب جنبشی آغاز شد که در تاریخ به نام سربداران مشهور است. سربداران به سرعت دست به کار شدند و جوانان ده باشتین را تجهیز کردند و به کاروان های تجاری مغولان که از آن حوالی می گذشتند حمله کردند.

تنها از یکی از کاروان های غارت شده، که به مردی به نام امیر عبدالله مولایی- خواستگار و نامزدِ علاء الدین محمد هندو- تعلق داشت، 40 بار شتر زر و ابریشم به دستشان افتاد.
پسران پهلوان فضل الله با این پول ها سلاح و اسب می خریدند و نیروی نظامی خود را تقویت می کردند، تا آن که در نهایت پس از 2 سال، سبزوار را فتح کردند و آنجا را پایتخت دولتی ساختند که تا 50 سال بعد بخش غربی خراسان را زیر فرمان خود داشت.

مدت کوتاهی پس از آن که سربداران سبزوار را تصرف کردند، امیر عبدالرزاق و برادرش وجیه الدین مسعود که بر بام خانه ای ایستاده بودند، بر سر موضوعی با هم اختلاف پیدا کردند و به رسم پهلوانان با هم کشتی گرفتند. 
اما امیر عبدالرزاق از بالای بام بر زمین افتاد و گردنش شکست و به این ترتیب کشته شد.

سربداران خودِ مسعود را به رهبری برگزیدند و او که مریدِ یک صوفی بانفوذِ شیعه به نام شیخ حسن جوری بود، او را به عنوان استاد و راهبر خویش برگزید.

به این ترتیب 2 شاخه از سربداران به همکاری با هم پرداختند.

در یک سو امیر مسعود بود که حاکم سربداران محسوب می شد و ارتشی منظم را بسیج کرده بود و برنامه های منظمی برای چیرگی بر دولت های همسایه را طراحی می کرد و در کنار او شیخ حسن جوری با گروهی بزرگ ازدرویشان قرار داشتند که با تبرزین می جنگیدند و شعارهایی تندروانه سر می دادند.
این دو شاخه در تمام دوران زمامداری سربداران در کنار یکدیگر قرار داشتند و همواره هم جنگ قدرتی در میانشان برقرار بود.

در هر حال، سربداران نخستین دولت شیعی دوازده امامی در ایران بودند و قیامشان ضد مغول ها، بزرگترین و موفق ترین شورش مردمی ضد مهاجمان مغول بود.)

هنگامی که سربداران توانستند بر حاکم مغولی خراسان پیروز شوند، حکومت مستقلّی ترتیب دادند و سبزوار را مرکز خود ساختند.

قیام سربداران با آن که جنبشی محلّی بود و مدت زیادی دوام نیافت، اما در تاریخ ایران اهمیتی خاص دارد، زیرا در پی این قیام و با نیرو گرفتن از پیروزی‌ های آن بود که در نقاط دیگر نیز مردم روستاها سرکشی آغاز کردند.

استقرار دولت مرعشیان در مازندران را باید یکی از بارزترین پی آمدهای حکومت سربداران دانست.

یک نکته:

"امرای سربداران در اداره ی حکومت با یکدیگر اختلاف بسیار داشتند و بسیاری از آنان با توطئه، یاران خود را از پای درآمدند."(شاید یک عامل مهم! خود رایی و خودخواهی بعضی از رهبران سربداری بوده باشد!)

با این همه در مدت کوتاه حکومت ایشان، آبادانی بسیاری صورت گرفت و خرابی ‌های حمله ی مغول تا حد زیادی جبران شد.

امیران سربداری در پی بهتر کردن زندگی روستائیان و طبقه ی محروم شهر بودند و به نوعی مساوات در تقسیم عواید و ثروت عمومی اعتقاد داشتند.

امیرمسعود با این که در مردم داری و مبارزه با حاکمان مغول و تثبیت حکومت سربداران، دارای موفقیت‌ های بالایی بود، لیکن به خاطر اختلاف با شیخ حسن جوری(رهبر روحانی نهضت سربداران) و توطئه در قتل او، پایگاه مردمی خویش را از دست داد و حکومتش به تدریج رو به ضعف نهاد.

به همین جهت سپاهش در نبرد با امرای مازندران متحمّل شکست گردید و خود وی کشته شد.

پس از مرگ امیر مسعود، ۱۰ تن دیگر از این سلسله به حکومت رسیدند که معروف ‌ترین آنها عبارتند از:

شمس الدین علی، خواجه یحیی کرابی و خواجه علی مؤید.

فقیه نامور شیعه شهید اول، معاصر با خواجه علی مؤید بود که در پی دعوت خواجه از وی، کتاب شریف «اللمعه الدمشقیه» را در فقه امامیّه تدوین و به همراه نماینده‌ ای به سوی خواجه علی مؤیّد در سبزوار فرستاد.

سرانجام در پی هجوم «امیر ولی» به سبزوار و محاصره ی چهار ماهه ی این شهر در سال ۷۸۳ هجری قمری، خواجه علی مؤید، دست نیاز به سوی «تیمور لنگ گورکانی» دراز کرد، و از او یاری خواست.

با تسلیم شدن خواجه علی مؤید به تیمور لنگ، پرونده ی حکومت سربداران نیز برای همیشه بسته شد و منطقه ی خراسان پس از ۴۶ سال رهایی از یوغ مغولان، مجدداً مقهور و مغلوب آنان گردید.

با آن که تصوّف در ایران مدت ‌ها صورت مقاومت منفی با وضع اجتماعی موجود داشت و به همین دلیل پس از مدتی حق حیات در جنب متشرعه یافت، با این حال پس از هجوم مغول و تاخت و تاز تیموریان و هنگامی که فقر و فاقه توده ‌های مردم را در جامعه ی قرون وسطائی قرن های هفتم و هشتم هجری از پای درمی آورد، دراویش در سبزوار و مازندران و آذربایجان جنبشی را که از یک طرف علیه حکام مغول و از طرف دیگر ضد فئودال‌ ها و اشراف و روحانیان بود، رهبری کردند.

در سال ۷۳۸ ه.ق. سربداران سبزوار را بتصرف در آوردند و علیه مغولان مکرر جنگیدند و دامنه ی حکومت خود را تا مازندران و گرگان توسعه دادند.

سربداران ادعا داشتند که می‌ خواهند کاری کنند که حتی یک تاتار تا قیام قیامت خیمه در خاک ایران نزند.

به قول مؤلف روضات الجنات این گروه را از آن جهت سربداران گویند که گفتند:

"اگرتوفیق یابیم دفع ظلم ظالمان کرده باشیم و الا سر خود را بردار ببینیم که دیگر تحمّل تعدی و ظلم نداریم".

سربداران مدت پنجاه سال در سبزوار و نواحی مجاور آن حکومت کردند.}

(منابع

نهضت سربداران خراسان - پطروشفسکی PDF

تاریخ ایران - دکتر خنجی

تاریخ اجتماعی ایران. مرتضی راوندی. تهران، ۱۳۵۴

تاریخ ایران از زمان باستان تا امروز، ا. آ. گرانتوسکی - م. آ. داندامایو، مترجم، کیخسرو کشاورزی، ناشر: مروارید ۱۳۸۵

تاریخ ایران از عهد باستان تا قرن ۱۸، پیگولووسکایا، ترجمه کریم کشاورز، تهران، ۱۳۵۳.

حمله مغول و سربداران)


تارا بازدید : 18 شنبه 04 آبان 1392 نظرات (0)
تارا بازدید : 22 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)

در باب عید غدیرآمده است:روز عید غدیر عید الله الاکبر و عید آل محمّد(ص) است و در روایتی از امام صادق(ع) آمده است که از آنجناب پرسیده شد آیا مسلمانان را غیر از جمعه و فطر و قربان عیدی هست؟

 

فرمودند:آری. عیدی هست که حرمتش از همۀ اعیاد بیشتر است.

 

راوی گفت: کدام عید است؟

 

حضرت فرمودند: روزی است که پیامبر(ص) امیر المومنین علی(ع) را به جانشینی خود نصب فرمود و اعلام کرد: هر که من مولا و آقای اویم، پس علی مولا و آقا و پیشوای اوست و آن روز هیجدهم ذی الحجه است.

 

راوی گفت: در آن روز چه کار باید انجام داد:

 

فرمود: باید روزه بدارید و عبادت کنید و محمد و آل محمد(ص) را یاد کنید و بر ایشان صلوات فرستید. رسول خدا(ص)، علی(ع) را وصیّت کرد که این روز را عید گرداند و هر پیامبری به جانشین خویش وصیّت می کرد این روز را عید گرداند.

 

و در حدیثی از امام رضا(ع) خطاب به ابن ابی نصر بزنطی آ مده است که فرمود: ای پسر ابی نصر! هر کجا که باشی بکوش روز عید غدیر نزد قبر مطهّر حضرت امیر المومنین حاضر شوی. به درستی که خداوند می آمرزد در این روز از هر مرد و زن مومن گناه شصت سال ایشان را؛ و از آتش دوزخ آزاد می کند دو برابر آنچه که در شبهای قدر و فطر و ماه رمضان آزاد کرده است و پرداخت یک درهم در این روز به برادران مومن برابر با هزار درهم در اوقات دیگر است؛ و در این روز به برادران مومن خود نیکی و احسان کن و هر مرد و زن مومن را شاد گردان. به خدا سوگند اگر مردم فضیلت این روز را چنان که باید بدانند، هر آینه فرشتگان با ایشان هر روز ده مرتبه مصافحه کنند.

 

برای این روز شریف اعمال زیادی وارد شده که ما به اختصار به بعضی از این اعمال اشاره می کنیم. (جهت تفصیل بیشتر به کتاب شریف مفاتیح الجنان مراجعه شود.)

 

1- روزه.

 

2- غسل کردن.

 

3- زیارت حضرت علی(ع) که یکی از آنها زیارت "امین الله" است.

 

4- خواندن دعای "ندبه".

 

5- چون مؤمنی را ملاقات کند، این تهنیت را بگوید: «الحمد الله الذی جعلنا من المتمسّکین بولایه امیر المومنین و الائمه المعصومین علیهم السلام.»

 

و برای این امور فضیلت بسیاری ذکر شده است:

 

پوشیدن لباسهای نیکو - زینت کردن - استعمال بوی خوش - شادی کردن و شاد نمودن شیعیان امیر المومنین - گذشت از تقصیر شیعیان - برآوردن حاجت آنان - صله رحم - اطعام اهل ایمان - شکر و سپاس به خاطر نعمت بزرگ ولایت و...


تارا بازدید : 16 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)


« مهارت خودآگاهي »

خودآگاهي چيست؟ «خودآگاهي» توانايي شناخت خود و آگاهي از خصوصيات، نقاط ضعف و قوّت، خواسته‌ها، ترسها و انزجارهاست. براي اكثر ما توصيف ويژگي‌هاي اخلاقي و رفتاري خود براي ديگران، كار سخت و دشواري مي‌باشد.به عنوان مثال ممكن است پاسخ به اين سوال كه چه كسي هستيم، سخت و دشوار باشد.

  • اكثر ما فقط در مورد ويژگي‌هاي كلي و عمومي خود از جمله سن، جنس، نام خانوادگي، تحصيلات، وضعيت شغلي و ... خود صحبت مي‌كنيم و از ويژگي‌هاي شخصيتي و رفتاري خود اطلاعات كافي و مناسبي نداريم.
  • به عنوان مثال: نمي‌دانيم كه چه كارهايي را خوب مي‌توانيم انجام دهيم؟ چه ويژگي‌هاي اخلاقي خوب و مثبتي داريم؟ به چه علت مهربان هستيم؟ چه ويژگي‌هاي منفي اخلاقي داريم.
  • رشد خودآگاهي به فرد كمك مي‌كند تا دريابد تحت استرس قرار دارد يا نه و اين معمولاً پيش شرط ضروري روابط اجتماعي و روابط بين فردي موثر و همدلانه‌ است.
  • به طور كلي در مهارت خودآگاهي مي‌آموزيم كه:
    • با تكيه بر نقاط قوت خود براي بهبود نقاط ضعف خود تلاش كنيم. آگاهي از نقاط ضعف باعث مي‌شود كه فرد با استفاده از اين آگاهي بتواند تسلط بيشتري بر خود داشته باشد.
    •  احساسات خود را بشناسيم. چون فردي كه از احساسات خود آگاه مي‌شود مي‌تواند آنها را كنترل كند. ناتواني در كنترل و مهار احساسات مي‌تواند به اعتياد، خشونت و ... بيانجامد.
    •  از نيازهاي خود اطلاع پيدا كنيم و ياد بگيريم كه از مسيرهاي سالم نيازهاي خود را مرتفع سازيم.
    • در زندگي خود اهداف واقعي را دنبال نماييم و از دنبال كردن اهداف غيرواقعي، تخيلي و كمال‌گرايانه پرهيز كنيم. چرا كه اهداف غير‌واقع بينانه باعث ناكامي و به تبع آن خشم و خشونت مي‌شود.
    • در نهايت خودآگاهي باعث ارزشمندي ما مي‌شود و به ما كمك مي‌كند تا دنبال ارزشهاي واقعي به جاي ارزشهاي كاذب باشيم و رضايت كافي از زندگي داشته باشيم.
شناخت احساسات:
يكي از اجزاي مهم مهارت خودآگاهي «شناخت احساسات» است.
  • از عوامل مهمي كه به ما كمك مي‌كند زندگي خوب و موفق داشته باشيم اين است كه خود را بشناسيم، احساس خوبي در مورد خود داشته باشيم و از كسي كه هستيم، شاد و راضي باشيم.
  • فكر مي‌كنيد كسي كه احساس خوبي نسبت به خود دارد چه ويژگي‌هايي دارد؟ تعدادي از ويژگي هاي چنين فردي به شرح ذيل است:
  • خصوصيات مثبت، توانايي‌ها و استعدادهاي خود را مي‌شناسد و به آن‌‌ها افتخار مي‌كند.
  •  خصوصيات منفي و نقاط ضعف خود را مي‌شناسد، مي‌پذيرد و سعي مي‌كند آن‌ها را اصلاح نمايد.
  •  موفقيتها و شكستهاي خود را مي‌شناسد و مي‌پذيرد.
  •  به خود و ديگران احترام مي‌گذارد.
    براي رسيدن به اهداف خود تلاش مي‌كند.ادامه موضوع را در ادامه مطلب بخونيد.


تارا بازدید : 20 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)

قلم لكه گير لباس Gonal
پديده سال ۲۰۱۳
ديگر نگران لكه هاي كوچك و بزرگ لباس خود نباشيد!
ديگر نگران لكه هاي باقيمانده بر روي لباس خود نباشيد
قلم لكه گير Gonal تنها در عرض چند ثانيه تمام
لكه هاي لباس شما را از بين خواهد برد!
قابل استفاده براي تمام لباس ها با هر جنس و هر رنگي
فوق العاده آسان و سريع …
براي اولين بار در ايران با قيمتي استثنايي
لكه هاي لباس خود را در عرض چند ثانيه محو كنيد



قلم لكه گير لباس Gonal



این روزها طراحان و مبدعان برای هر مشکلی خواه کوچک یا بزرگ به دنیال یک راه حل هستند تا بتوان با هزینه ی کمتری مشکل به ظاهر حل نشدنی را برطرف کرد ، قلم لکه گیر لباس gonal را هم می توان در زمره ی این گونه کالاها قرار داد ، وسیله ای که طبق این نیازسنجی ساخته شده که به جای دور انداختن لباستان آن را دوباره قابل استفاده نمایید و در هزینه های خود صرفه جویی کنید.



لکه ی روی لباستان شما را آزرده کرده است ؟

به دنبال راهکاری برای از بین بردن لکه روی لباس هستید؟

ما قلم لکه گیر لباس Gonal را به شما پیشنهاد می دهیم!

قلم لکه گیر لباس گونال مطابق با هر نوع جنس لباسی !

فقط کافیست قلم لکه گیر را روی قسمتی که لکه وجود دارد بکشید !

هم برای لکه های کوچک و هم لکه های بزرگ !

 پدیده ای جدید در صنعت لباس و پوشاک !

فقط فراموش نکنید بعد از استفاده از قلم لکه گیر یک پارچه ی نم دار روی قسمتی که از لکه گیر استفاده کردید بکشید

 

 

قیمت فقط 14.500 تومان

خرید پستی--> ابتدا درب منزل تحویل بگیرید و سپس هزینه آن را به مامور پست پردازید!

 

قلم لكه گير لباس Gonal



قلم لكه گير لباس Gonal محصول جديدي مي باشد كه با عرضه خود توانست يك دگرگوني در صنعت پوشاك دنيا ايجاد كند. اين قلم قادر هست لكه هايي را كه بر روي لباس شما قرار دارد به راحتي و در عرض چند ثانيه پاكسازي كند و لباس شما را مانند روز اولش كند! با استفاده از اين قلم ديگر براي هر لكه كوچك و بزرگي نياز به شستن لباس خود نداريد و در عرض چند ثانيه مي توانيد آنها را محو كنيد! از ديگر ويژگي هاي اين محصول مي توان به كارايي آن با تمام لباس ها با هر جنس و رنگي اشاره كرد.

 

آموزش استفاده از قلم لکه گیر لباس Gonal:

- ابتدا قلم را 10 الی 15 ثانیه تکان دهید.
- سپس قلم را بر روی لکه لباس خود قرار دهید و قلم را به گونه ای فشار دهید که نوک قلم اندکی به داخل رفته و مایع داخل آن به اندازه کافی بر روی لباس شما ریخته شود.
- سپس نوک قلم را به خوبی بر روی لکه لباس حرکت دهید تا لکه محو شود.
- در نهایت حتما یک دستمال مرطوب بر روی آن قسمت هایی که از قلم استفاده کرده اید بکشید.



نکات مهم:
- استفاده این قلم برای هر نوع لباسی با هر جنس و رنگی بلا مانع است.
- حتما بلافاصله پس از استفاده از این قلم یک دستمال مرطوب بر روی آن قسمت هایی که از قلم استفاده کرده اید بکشید.

 

قیمت فقط 14.500 تومان

خرید پستی--> ابتدا درب منزل تحویل بگیرید و سپس هزینه آن را به مامور پست پردازید!

دیگر نگران لکه های باقیمانده بر روی لباس خود نباشید

لکه های لباس خود را در عرض چند ثانیه محو کنید

قابل استفاده برای تمام لباس ها، با هر جنس و هر رنگی!

دیگر به خاطر هر لکه کوچک و بزرگی نیاز به شستن لباس خود ندارید

برای اولین بار در ایران

قیمت : 14,500 تومان


تارا بازدید : 14 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)


           عید سعید غدیر خم بر همگان تبریک...


     


                عید تینا خانوم هم مبارک....


                                              


  هر کی عیدی میخواد بیاد نظر بده خخخخ



                                                                        

 

                      

                                                  





تی شرت محرم طرح عرشیا

تی شرت محرم طرح عرشیا

خرید تی شرت محرم

تی شرت محرم (طرح عرشیان)

تی شرت محرم، یک تیشرت فوق العاده شیک و زیبا

برای آقایان خوش سلیقه و عزاداران واقعی ...

با کیفیت استثنایی و چاپ عالی

برای اولین بار در ایران


با خرید تی شرت محرم به عزاداری امسال متفاوت ظاهر شوید

تیشرت محرم طرح جدید عرشیا

خرید پستی تی شرت محرم طرح عرشیا


قیمت : 29000 تومان

تارا بازدید : 17 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)
 ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۵
عضو جامع مدرسین حوزه علمیه:
 عضو جامع مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تاکید بر حضور پرشور مردم در راهپیمایی 13 آبان تاکید کرد: حرکت در مسیر استکبارستیزی و تاکید بر شعارهای انقلابی مسیری است که مردم بر آن اعتقاد دارند و بر این اراده خود محکم می‌ایستند.
 آیت‌الله حسن ممدوحی عضو جامع مدرسین حوزه علمیه قم در واکنش به اظهارات سعید حجاریان که برگزار کنندگان مراسم 13 آبان را افراطی خوانده است،‌ اظهار داشت: ما راه خود را می‌رویم و خط ما کاملاً روشن است چراکه خط ما را قرآن کریم، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مشخص می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه اصلاً نباید به حرف‌های آقای حجاریان اعتنا کرد، گفت: نیازی نیست که امثال آقای حجاریان برای جامعه راهبری کند؛ ما خودمان رهبر داریم و هرچه مقام عظمای ولایت دستور دهند تابع آن خواهیم بود.

عضو جامع مدرسین حوزه علمیه قم در پایان ضمن تاکید براینکه مردم با اراده و اعتقاد قلبی به طور پرشور در راهپیمایی 13 آبان شرکت می‌کنند، تاکید کرد: حرکت در مسیر استکبارستیزی و تاکید بر شعارهای انقلابی مسیری است که مردم بر آن اعتقاد دارند و بر این اراده خود محکم می‌ایستند.



تی شرت محرم طرح عرشیا

تی شرت محرم طرح عرشیا

خرید تی شرت محرم

تی شرت محرم (طرح عرشیان)

تی شرت محرم، یک تیشرت فوق العاده شیک و زیبا

برای آقایان خوش سلیقه و عزاداران واقعی ...

با کیفیت استثنایی و چاپ عالی

برای اولین بار در ایران


با خرید تی شرت محرم به عزاداری امسال متفاوت ظاهر شوید

تیشرت محرم طرح جدید عرشیا

خرید پستی تی شرت محرم طرح عرشیا


قیمت : 29000 تومان

تارا بازدید : 17 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)

عزیزم!

می توانی خوشحال باشی، چون من دختر کم توقعی هستم.

اگر می گویم باید تحصیلکرده باشی، فقط به خاطر این است که بتوانی خیال کنی بیشتر از من می فهمی!
اگر می گویم باید خوش قیافه باشی، فقط به خاطر این است که همه با دیدن ما بگویند"داماد سر است!" و تو اعتماد به نفست هی بالاتر برود!

اگر می گویم باید ماشین بزرگ و با تجهیزات کامل داشته باشی، فقط به این خاطر است که وقتی هر سال به مسافرت دور ایران می رویم توی ماشین خودمان بخوابیم و بی خود پول هتل ندهیم!

اگر عروسی آن چنانی می خواهم، فقط به خاطر این است که فرصتی به تو داده باشم تا بتوانی به من نشان بدهی چقدر مرا دوست داری و چقدر منتظر شب عروسیمان بوده ای!

اگر می گویم هرسال برویم یک کشور را ببینیم، فقط به خاطر این است که سالها دلم می خواست جواب این سوال را بدانم که آیا واقعا "به هرکجا که روی آسمان همین رنگ است"؟! اگر تو به من کمک نکنی تا جواب سوالاتم را پیدا کنم، پس چه کسی کمکم کند؟!

اگر از تو توقع دیگری ندارم، به خاطر این است که به تو ثابت کنم چقدر برایم عزیزی!

و بالاخره...

اگر جهیزیه چندانی با خودم نمی آورم، فقط به خاطر این است که به من ثابت شود تو مرا بدون جهیزیه سنگین هم دوست داری و عشقمان فارغ از رنگ و ریای مادیات است.



تی شرت محرم طرح عرشیا

تی شرت محرم طرح عرشیا

خرید تی شرت محرم

تی شرت محرم (طرح عرشیان)

تی شرت محرم، یک تیشرت فوق العاده شیک و زیبا

برای آقایان خوش سلیقه و عزاداران واقعی ...

با کیفیت استثنایی و چاپ عالی

برای اولین بار در ایران


با خرید تی شرت محرم به عزاداری امسال متفاوت ظاهر شوید

تیشرت محرم طرح جدید عرشیا

خرید پستی تی شرت محرم طرح عرشیا


قیمت : 29000 تومان

تعداد صفحات : 12

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 117
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 43
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 76
  • باردید دیروز : 61
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 276
  • بازدید ماه : 207
  • بازدید سال : 6,983
  • بازدید کلی : 114,614